De nieuwe schijf van vijf!

  

Als dit toch zo was als bovenstaande, hahaaa. Makkie toch? Voor de meeste mensen dan. Ik was al een tijdje bezig met gezonde voeding. Weinig tot geen suiker. Bepaalde vetten. Volkoren producten. Niet teveel brood (alleen volkoren). Geen vruchtensappen uit een pak (bevat alleen maar suiker). Matig met melk producten. En als ik nu de nieuwe schijf van vijf 2016 zie ben ik al aardig op de goede weg.

  

Voorheen mocht een man 2 glazen alcohol en een vrouw 1. Nu mag je niks meer. Helemaal prima. Daar ga ik dan maar voor. Maar met mijn afgelopen all inn vakantie nam ik het er wel even van. Maar voor nu; geen alcohol.

Pasta’s waren voorheen prima. Nu zegt men dat je alleen volkoren pasta zou moeten eten. Dit doen wij als gezin al een hele tijd. Als je het maar lang genoeg kookt is de smaak bijna hetzelfde als de niet volkoren pasta. 

Fruit en vooral groenten zijn verhoogt wat inname betreft. Heerlijk. Wij eten groenten bij de maaltijden. En als tussendoortje ook. Dus hoe meer hoe beter.

Vruchtensappen uit pak bevatten alleen maar suikers. Dit wist ik al een tijdje. Wij drinken thuis, water, af en toe een glas groentesap, smoothie en verder thee. Vruchten thee uit een pakje bevatten ook vele suikers. Dus pak verse munt met heet water. Of snijdt gember in plakjes. Ook dit gaat bij kokend water en je hebt een heerlijke gember thee. Niks van toevoegingen. Ik drink af en toe een kopje zwarte koffie. Mijn man zegt dat dit niet in zijn dieet past. Prima. Volg je gevoel.

Melk producten. Lastig. Als ik dit eet slaan mijn darmen op hol. Mijn man gaat voor magere kwark. De kinderen van ons geef ik juist volle melk producten. Maar een glaasje melk krijgen ze bijna niet. Ik vul hun vitamine D aan met druppels of tabletjes. Buiten de zomer om.

Noten zijn goed voor je. Elke dag een handjevol. Wel ongezouten.

Vette vis zoals zalm of makreel. Een keer in de week.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s