
Ik had al eerder gemeld dat iemand van KPN mijn stoeptegels niet netjes terug had gelegd. Het hele patroon was weg. Op advies van een persoon diende ik een klacht in.
Afgelopen vrijdag belde een meneer aan. Hij keek en zag meteen het probleem. Echt te erg zei hij. Fijn dat we op één lijn zaten. Hij ging aan de slag.
Op een gegeven moment zei ik tegen mijn zoon; ik ga deze meneer wat te drinken aanbieden. Zo gezegd zo gedaan. Hij wilde wel een kop koffie met melk en suiker. Hij was klaar zei hij. Nog even een peuk en een bakkie koffie. Chips. De melk voor de koffie was van afgelopen februari. Mmmh. Iets geler van kleur. Maar het stonk niet. Ik gooide deze in de koffie.
Toen ik de meneer vroeg wat te drinken en hij zei klaar te zijn, ging hij ineens weer aan de slag. Zag ik eerst een steen los liggen, die zat daarna op zijn plek. Zo zie je maar. Wie goed doet, goed ontmoet.
Wat ik wel typisch vond is dat meneer zei dat de stoep bij de voordeur nog een keer open gegooid ging worden. Say what? Dus je repareert nu de boel die straks weer eruit gaat? Pfff. Adem in adem uit.
Ik hoop niet dat deze meneer aan de race raakt door mijn over de datum melk. Gelukkig prachtig werk afgeleverd.
