Tips om fitter te zijn in de herfst.

Iedereen weet dat geen stress, gezond eten en voldoende rust heel belangrijk voor je zijn. Maar hierbij nog wat extra (makkelijke) tips om je fitter te voelen in de herfst.

Lucht. Het is belangrijk om je huis goed te ventileren, zeker als er iemand uit het gezin ziek is.

Kleur. Gebruik kleur in ruimten waar je veel tijd doorbrengt. Geel en oranje maken vrolijk en actief.

Geur. Heb je weinig energie? Dan kunnen geuren je helpen. Citrus, munt en kaneel maken je alert en hebben positieve invloed op je stemming. Je kunt wat druppeltjes essentiΓ«le olie op de polsen druppelen of in een aromalampje doen.

Smaak. Frisse smaken hebben ook een oppeppende werking. De smaak van citroen bijvoorbeeld activeert de zenuwen in je mond, waardoor je hersenactiviteit toeneemt.

  De kleuren geel en oranje in huis hebben maakt je vrolijk….. Wij hebben vele pompoenen in huis staan en buiten voor het raam. Nu nog voor de sier. Straks eten we ze op. 

Ik heb geen essentiΓ«le oliΓ«n in huis. Maar een kop munt thee heb ik zo gezet met deze kruiden uit de tuin. Appel met kaneel uit de oven is ook zo lekker. En het ruikt daarna in huis heerlijk naar kaneel. 

En wat betreft citroen die je hersenactiviteit laat toenemen….. Ik start elke ochtend met een glas water waarin ik een halve citroen in uitknijp. Lekker fris. En wat fijn dat ik daar ook nog eens alerter van word! 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s