Ik heb voor Eva een bankpas aangevraagd. Dan kan ze op de middelbare een keer iets kopen.
Vorig jaar een voor Daan aangevraagd. Om zijn pas toen te activeren moesten we met een paspoort van Daan (en Daan) naar de bank. In Veenendaal. Die in Ede en Wageningen waren toen al gesloten. Laatst was ik in Veenendaal om geld te storten. Huh. Bank weg.
Via internet gebeuren heb ik een pas voor Eva kunnen aanvragen. Daan en ik hebben een gouden pas. Eva een witte. Lijkt net een stuk karton. Maar vast weer een verbetering.
Toen begon het activeren. Pas nodig, random reader en een 06. Alles lukte. Totdat ik een sms code moest ontvangen. Na een uur nog niks binnen. Dan maar even bellen. 5 tot 10 minuten wachttijd. Ook daar personeelstekort? Ik kreeg een mevrouw aan de lijn. Ze vroeg eerst de volledige naam van Eva en haar pas nummer. Daarna moest ze de verbinding verbreken. Belde terug. Stelde nog wat vragen en hoppa, Eva haar pas was geactiveerd. Waarom zou ze mij terug moeten bellen? Is dat om je telefoon nummer te controleren?
